Zastanawiasz się, w czym tkwi sekret POWODZENIA DIETY?

Ostatnio napisałam: Nie mów “znowu jestem na diecie”. Posłuchaj swojego ciała, poczuj prawdziwą motywację. Zaplanuj drogę, osiągnij cel. Niech sprawia Ci to frajdę 

W kontynuacji zapraszam Cię do przeczytania dalszej części narzędzi dietcoachingu, które możesz JUŻ TERAZ wykorzystać we własnej zmianie nawyków żywieniowych.

 3 kluczowe elementy, które zwiększają szansę na SUKCES

a) aspekt odżywiania (właściwy plan dietetyczny) 
b) praca z przekonaniami 
c) wprowadzanie i ćwiczenie nowych zachowań/nawyków

Dlaczego samo stosowanie diety (a) kończy się fiaskiem/efektem jo-jo? 

Dzieje się tak, GDY nie bierzemy pod uwagę 2 pozostałych aspektów (b,c) ! Każdy z nich jest RÓWNIE WAŻNY!!

 Co zatem warto robić?

zadbaj uzyskanie indywidualnego planu ŻYWIENIOWEGO w procesie odchudzania lub zrób listę zmian nawyków, które chcesz prowadzić (np. wyeliminować słodkie napoje / jeść więcej warzyw / wprowadzić produkty pełnoziarniste itd).

przechodząc “na dietę” przyjrzyj się PRZEKONANIOM odnośnie żywienia, które Ci towarzyszą np.:

 odchudzanie jest trudne, a ja będę odczuwać stały głód,
muszę zrezygnować z ulubionych potraw, zdrowe posiłki są niesmaczne,
zawsze trzeba zjeść do końca z talerz,
tylko słodycze pozwolą mi się uspokoić w stresie itd.

Zapisz je na kartce. Teraz przeanalizuj je – w jakim stopniu te stwierdzenia są prawdziwe? Dopisz obok alternatywy, dowody na ich odwrotność i ewentualne sposoby działania np.

zdrowe, odpowiednio skomponowane posiłki mogą być smaczne, ciekawie podane, a ja poznam nowe smaki, przy okazji rozwinę umiejętności kulinarne,
moje ulubione produkty mogę wkomponować w dietę, a na te mniej zdrowe pozwolę sobie rzadziej – raz na jakiś czas (nie muszę ich eliminować),
 nic się nie stanie, jeśli nie zjem posiłku do końca – odłożę do lodówki, podzielę się itd.
nie będzie mi łatwo, ale postaram się poszukać innych sposobów redukcji napięcia.

Wracaj do nich w razie potrzeby 

 zastanów się w jakich sytuacjach już od DZISIAJ możesz zastosować założenia planu i ćwicz je przy KAŻDEJ możliwej okazji.

Co o tym myślisz? Mam nadzieję, że ułatwią Ci realizację celu Daj mi znać w komentarzu 

(fot. Magda Dąbrowska – Fotoskam z wyjazdu z projektu Oli Crazy Women Go Healthy )

 

Przeczytaj również:

Dietcoaching – skuteczna metoda odchudzania i zmiany nawyków cz.1

Jak utrzymać efekty diety? Fakty, zalecenia, wskazówki

Jak zdrowo się odżywiać i chudnąć – korzystając z łatwo dostępnych produktów? Sprawdź!