Dzień dobry!

Ile razy zastanawiałaś się dlaczego kolejna próba odchudzania nie była skuteczna?

Być może stosowałaś rygorystyczne diety, głodowałaś, katowałaś się, a efekty były znikome i kilogramy wracały?

Z myślą o takich sytuacjach podrzucam Ci kolejne, sprawdzone wskazówki:

➡ Nie rozpoczynaj odchudzania od impulsu. Dlaczego akurat teraz? Czy jesteś gotowa/y? Czy istnieją wskazania w zakresie Twojego stanu zdrowia?

➡ Nie głoduj! Zdrowe odżywianie i odchudzanie oznacza dostarczenie wszystkich niezbędnych składników oraz modyfikacja tego co spożywasz, a nie jego ścisłe ograniczanie!

➡ Nie opuszczaj posiłków!

➡ Nie ulegaj dietom cud, monotematycznym, rygorystycznym propozycjom lub naprzemiennym okresom głodu i tzw. „pozwalania sobie”!

➡ Unikaj skrajnych zakazów „Już nigdy nie zjem..”. Spróbuj lepiej „Postaram się wybierać..”.

➡ Ćwicz samokontrolę. Od Ciebie zależy powodzenie procesu – Ty wybierasz produkty w sklepie, restauracji, decydujesz o tym, co ląduje na Twoim talerzu oraz w jaki sposób spędzasz wolny czas.

Podsumowując, aby – jak brzmi nazwa naszego cyklu – „dokonać prostych zmian i zacząć zdrowo się odżywiać” warto zadbać o poniższe elementy:

✔️Kontrola zachowań żywieniowych,

✔️Aktywność fizyczna,

✔️Praca z emocjami, motywacją, własnymi schematami,

✔️Trening myślenia o sobie, akceptacji siebie.

Jak zawsze jestem ciekawa Twoich doświadczeń -czy stosowane przez Ciebie diety były skuteczne? Czy myślisz, że proponowane przeze mnie, holistyczne podejście mogłoby być sprawdzić się u Ciebie?

Na Twoje odpowiedzi czekam w komentarzach! ⤵