Dzień dobry!

Znasz to?

Praca, szybkie tempo życia, brak czasu i wiele spraw na głowie.

Czy w przyśpieszonym trybie codziennych zajęć, bez przerw na regularne posiłki można zdrowo się odżywiać?

Czego unikać, a na co warto zwrócić uwagę? Poniżej przygotowałam dla Was listę najczęściej spotykanych trudności i moje propozycje sposobów na ich rozwiązanie:

Problem 1: Pomijanie śniadania, spożywanie go w pośpiechu.

➡ Rozwiązanie: Składniki na posiłek np. jogurt, płatki, owoc przygotuj poprzedniego wieczoru na jednej półce w lodówce. Rano jedynie je wymieszaj tworząc gotowe danie, w ten sposób zaoszczędzisz poranny czas. Możesz też zabrać śniadanie do pracy.

➡ Rozwiązanie 2: Spróbuj wstawać 20-30 minut wcześniej (tak wiem, że to niełatwe!). Pełnowartościowe śniadanie da Ci energię na dobre rozpoczęcie dnia.

 

Problem 2: Częste spożywanie gotowych dań o niskiej wartości odżywczej.

➡ Rozwiązanie 1: Ten sposób sama stosuję – wcześniej np. w weekend przygotuj większą porcję obiadu, podziel na porcje, część zamróź, część spakuj w pudełko na kolejny dzień.

➡ Rozwiązanie 2: Jeśli nie zabrałeś posiłku i musisz kupić gotowe danie – czytaj etykiety. Wybieraj te, w których lista składników jest krótka, w składzie są warzywa, naturalne produkty, zawartość błonnika jest wysoka, a cukrów niska. Unikaj tych, w których produkt jest silnie przetworzony, zawiera długą listę składników, w znacznej ilości cukier, sacharozę, syrop glukozowo – fruktozowy, tłuszcz (śmietankę, majonez, smalec, wysoka zawartość w gramach), produkt jest wysokokaloryczny.

 

Problem 3: Kiepskiej jakości przekąski (słodycze, słodkie napoje, fast food).

➡ Rozwiązanie: Spróbuj przygotować je w domu w formie „pudełek” i zabierać do pracy. Jeśli musisz kupić w sklepie – zwracaj uwagę na jakość i skład (jak wyżej).

Problem 4: Brak czasu na przekąski lub obiad.

➡ Rozwiązanie: Postaraj się wygospodarować czas na choćby jeden posiłek np. II śniadanie, przygotuj je wcześniej. Spróbuj przyrządzić szybkie danie np. koktajl, kanapka, jogurt i owoc. Jeśli to jedyny posiłek w pracy – niech będzie większy, oprócz tego pij soki owocowe, warzywne, które dostarczą Ci energii. Po powrocie zjedz wartościowy obiad lub kolację. Więcej na ten temat napisałam tu: http://bit.ly/2e7QVoI

Problem 5: Monotonne dania (np. codziennie kanapki).

➡ Rozwiązanie: Jedną z najważniejszych zasad zdrowego odżywiania jest urozmaicenie. Postaraj się zmieniać skład kanapek, zabieraj do nich różne warzywa. Dostępnych jest wiele przepisów na szybkie, smaczne i zdrowe dania – może wypróbujesz?

Problem 6: Nadmiar kawy, napojów z kofeiną.

➡ Rozwiązanie: Kawę postaraj się ograniczyć, napoje słodkie typu cola wyeliminować. Spróbuj yerby, herbat z guaraną albo żeń-szeniem, które działają pobudzająco. Jeśli uda Ci się znaleźć czas na pełnowartościowy posiłek, on również doda Ci energii do pracy.

Jestem ciekawa Twoich doświadczeń.

Czy udaje Ci się znaleźć czas na odżywczą przekąskę w pracy?

Czy powyższe wskazówki mogą sprawdzić się u Ciebie?

Na odpowiedzi czekam w komentarzach!